Business Transformatie Canvas
van strategie naar executie
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789401813693Samenvatting
Organisaties zijn vaak prima in staat om een strategie op te stellen. Hier zijn dan ook flink wat boeken over geschreven en methoden voor ontwikkeld. Maar het vraagstuk hoe deze strategie daadwerkelijk tot executie te brengen blijkt veel weerbarstiger te zijn. Een strategie zonder helder executieplan is al gauw ‘bellen blazen’.
Ontdek met het Business Transformatie Canvas hoe je jouw strategie naar executie brengt en zo een succesvolle verandering teweegbrengt.
“Een onmisbaar instrument om business strategieën en ambities succesvol te realiseren.”
“Het boek Business Transformatie Canvas is een bijzonder pragmatische handleiding voor het daadwerkelijk realiseren van verandering. Door terug te gaan naar de basisprincipes die we in de praktijk vaak vergeten, biedt het boek niet alleen inzicht in het belang van verticale (strategie en projecten) én horizontale (business en IT) alignment, maar geeft het vooral concrete en direct toepasbare handvatten om deze samenhang ook echt te implementeren. Een aanrader voor iedereen die verandering wil laten slagen in de praktijk.” - Kees Smaling, CTO Aegon International
“Van strategie naar executie met het Business Transformatie Canvas biedt een aanpak voor integrale transformatie die gericht is op het behalen van effectieve veranderingen. Het voortbouwen op beproefde methoden in combinatie met nieuwe inzichten vanuit veranderingsperspectief geeft een realistische aanpak voor integrale transformaties.“ - Em.prof. Theo Camps, Tilburg University TIAS
“Wat mij opviel bij het lezen van dit boek is hoe herkenbaar de beschreven uitdagingen zijn. Strategie bedenken lukt vaak wel, maar de echte worsteling zit in de uitvoering en het beklijven – dat zie ik dagelijks in mijn werk. Het Business Transformatie Canvas geeft precies het houvast die nodig is: het helpt om ambities en initiatieven te ordenen, samenhang te creëren en scherpe keuzes te maken. Marc beschrijft dit toegankelijk en concreet, zonder wolligheid maar mét direct toepasbare handvatten. Voor mij is dit boek daarmee een waardevolle gids die theorie en praktijk op inspirerende wijze verbindt.” - Maike Wieland, directeur technologie & change, Bovemij
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan

