OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 130 van 3.298 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    8 september 2010
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Managementboeken zijn te weinig op de praktijk gericht, vindt Jan Dijkgraaf, voormalig hoofdredacteur van Management Team en tegenwoordig betrokken bij de nieuwe televisieomroep PowNed. Met zijn onderhoudende ‘Handboek voor de keiharde manager’ laat hij zien hoe het wel moet.
    recensie
    Algemeen management
    31 augustus 2010
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    ‘Ik heb de overtuiging dat ziek zijn en thuisblijven eerder tot nare gevolgen leidt dan ziek zijn en blijven werken.’ ‘Werken, daar wordt iedereen beter van.’ Zo maar wat uitspraken uit het boek van Marleen Teunis die over haar standpunten geen enkel twijfel laten: Nederland is zieker dan nodig.
    interview
    Algemeen management
    30 augustus 2010
    Jeroen Ansink
    5-7 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse managementgoeroe Tom Peters hebben grote ondernemingen vaak de neiging om de basisvoorwaarden voor succesvol zakendoen te negeren. In Kleine grote dingen geeft hij tijdloos advies om dat tij te keren. ‘Wie in het bedrijfsleven wil slagen moet vrienden maken.’
    interview
    Algemeen management
    27 augustus 2010
    Joep Schrijvers
    9-12 minuten leestijd
    Hij werkte bij Unilever en werd opgeleid door Tabaksblatt. Ging werken bij Albert Heijn. Stond aan de wieg van panklare groenten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Hij zag al eind jaren negentig dat de cijfers van Ahold niet klopten. Ging er daarom weg. Hij werd zzp-er en ontpopte zich als de merkenman van Nederland. A- en B-merken kennen voor hem geen geheimen. Hij wordt veel gevraagd als commentator over de retail en de marketing. Hij schrijft, maakt radio en adviseert. Dit keer bij de boekenkast een van de honderd beste marketeers van Nederland: Paul Moers.
    interview
    Algemeen management
    27 augustus 2010
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Met haar vorige boek Hoe krijg je ze mee? won ze een paar jaar geleden de GIDS-prijs. Nu komt veranderkundig adviseur Annemarie Mars met Jongleren met loyaliteiten, een handleiding voor middenmanagers die optimaal in balans willen blijven.
    interview
    Algemeen management
    25 augustus 2010
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Soms is troost bieden belangrijker dan oplossingen aandragen, is de overtuiging van managementadviseur Jeroen Busscher. In zijn nieuwe boek ‘Troost voor werkende mensen’ onderzoekt hij het lijden op de werkvloer en biedt hij troost. ‘Ik heb van nature de neiging mij overal mee te bemoeien, dus moest ik mij tijdens het schrijven steeds inhouden. Maar het was een goede oefening om meer vertrouwen te hebben in anderen. Als adviseur bied ik altijd mijn oplossing, maar je zult het zelf moeten doen. In die zin heeft dit mij geholpen een betere consultant te worden.’
    recensie
    Algemeen management
    25 augustus 2010
    Peter van der Wel
    De auteur van 'Worldshift 2012' is Ervin Laszlo, een voormalig muzikaal wonderkind, voormalig hoogleraar in de filosofie, in de systeemtheorie en de futurologie en oprichter van verschillende denktanks. Alsof dat nog niet genoeg werd hij in 2004 en 2005 voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede en schreef hij vele boeken die zijn vertaald in vele talen. Laszlo is dus duidelijk niet de eerste de beste. Maar waarom schreef hij dit boek? Wat vertelt hij hier wat we niet al lang wisten?
    recensie
    Algemeen management
    19 augustus 2010
    Paul Hassels Mönning
    4-5 minuten leestijd
    'Dit is een boek voor iedereen die voor zichzelf wil beginnen, die een frisse blik op zakendoen kan gebruiken of die te horen krijgt dat zijn/haar idee niet uitvoerbaar is.' Zo kondigen de auteurs Richard Reed en Dan Germain, de medeoprichters van smoothiesfabrikant 'Innocent' hun gelijknamige boek aan. 'Innocent - Hoe je van 100% fruit een merk maakt' vertelt 'the corporate story' achter dit succesvolle bedrijf en bovendien de belangrijkste lessen voor (door)startende ondernemers. Dit inspirerende boek lees je door de informele schrijfstijl en diverse foto's en illustraties in een middagje uit.
    recensie
    Algemeen management
    18 augustus 2010
    Jaap Peters
    3-5 minuten leestijd
    Het boek van ruim 225 bladzijden leest als een spannend jongensboek. Het nadeel is dat je na afloop met een enorme kater blijft zitten. Wat zijn wij gewone stervelingen toch een stel losers in vergelijking met Steve Jobs (1955). Maar ook hij blijkt een gewoon mens met ups en downs. 'Steve Jobs' is zeker niet alleen een boek voor Apple-fans, maar vooral ook voor mensen die zich bezighouden met vernieuwing en innovatie. Of je wilt gewoon uit nieuwsgierigheid even achter de schermen kijken.
    recensie
    Algemeen management
    16 augustus 2010
    Bianca Stokman
    3-4 minuten leestijd
    De invoering van o.a. de fMRI-scan in de neurowetenschappen bracht een schat aan nieuwe inzichten in hoe mensen leren en functioneren. Ria van Dinteren en Nina Lazeron (red.) verbinden in het boek 'Brein@work, breinkennis voor organisaties' de praktijk van leren en ontwikkelen aan die nieuwe inzichten. In korte en goed leesbare hoofdstukken geven opleiders, managers en wetenschappers hun visie en ervaringen weer. Elke bijdrage is zelfstandig te lezen, wat het zowel een prettig bladerboek maakt als tot veel verbreding en weinig verdieping leidt.
    recensie
    Algemeen management
    13 augustus 2010
    Michel Hoetmer
    4-6 minuten leestijd
    De Amerikaanse consultant Charles S. Jacobs neemt heel wat hooi op zijn vork wanneer hij beweert de managementtheorie op zijn kop te zetten met 'Waarom feedback niet werkt - en andere managementlessen uit de neurowetenschap'. De titel prikkelde me in ieder geval om enthousiast aan het boek te beginnen. De volgende vragen zoemden door mijn hoofd: welke invloed heeft de neurowetenschap op het managen van mensen? Wat is er nieuw aan? Waarop baseert de auteur zijn aannames? En: is hij in staat zijn boude claims waar te maken?
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2010
    Joost van Driessen
    2-3 minuten leestijd
    Voor een deugdelijk onderzoek is een goede kennis van onderzoeksmethodologie nodig. Regelmatig laten onderzoekers zich verleiden wat sneller naar een gedoodverfde conclusie te redeneren om uitgebreid en saai onderzoek te voorkomen. Ben Baarda heeft over het onderwerp 'onderzoeken' een laagdrempelig boek geschreven: 'Dit is onderzoek!' Lees het boek en je weet hoe je een goed onderzoek moet opzetten en uitvoeren en hoe je het nog leuk gaat vinden ook…
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2010
    Joost van Driessen
    2-3 minuten leestijd
    Een aantal jaren geleden verscheen van Marijn Mulders het boek '75 Managementmodellen'. Onder het motto 'nu nog completer' is het aantal modellen opgehoogd tot 101 managementmodellen. Dat zijn meer modellen dan in concurrerende boeken aan de orde komen. Maar maakt 'meer' wel het verschil, of wordt dat bepaald door andere factoren?
    recensie
    Algemeen management
    6 augustus 2010
    Wardy Poelstra
    3-4 minuten leestijd
    Wereldwijd leven op dit moment al zo'n 3,5 miljard mensen in een stedelijke omgeving. De komende kwart eeuw komen daar nog eens 2,5 miljard stadsbewoners bij. Wat voor impact heeft dat op onze wereld? En hoe valt de enorme en razendsnelle groei van al die steden nog enigszins in goede banen te leiden? Op die vragen probeert Jeb Brugmann antwoord te geven in zijn boek 'De stad 2.0'.
    recensie
    Algemeen management
    6 augustus 2010
    Peter Vermeulen
    3-5 minuten leestijd
    Eckart Wintzen laat met zijn boek: 'Eckart's notes' zijn visie op ondernemerschap na voor het nageslacht. Hij overleed in 2008 op 68-jarige leeftijd. Het boek is uitgegeven in de vorm van een Moleskine notitieboekje. Dit kan met recht een bijzonder idee genoemd worden. Het boek is daarnaast bij voorbaat voorzien van de nodige wijnvlekken, nietjes, schetsen en handgeschreven notities. Tevens is voor u door Winzten de markeerstift al gehanteerd. Ondanks de ontbrekende toegevoegde waarde van dit alles is het in ieder geval al wel het Origin(eelste) Managementboek sinds jaren.
    interview
    Algemeen management
    3 augustus 2010
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Onder de aanstekelijke titel Rapportbestrijding bindt trainer en adviseur Michiel Boswinkel de strijd aan met de rapportagecultuur. Er verschijnen te veel en te dikke rapporten die vaak volledig voorbijgaan aan wat de lezer - de opdrachtgever - wil weten. En dat is contraproductief, zegt Boswinkel: ‘Ze kosten tijd, geld, frustratie en papier.’
    interview
    Algemeen management
    30 juli 2010
    Eline Crijns
    9-12 minuten leestijd
    Hij is als beeldend kunstenaar via Malgil, zijn prijswinnende ontwerpbureau voor cultuurinterventies, gekomen tot wat hij nu is: zelfstandig consultant organisatiecultuur en schrijver. De boekenkast van Jeroen Busscher.
    recensie
    Algemeen management
    29 juli 2010
    Jan Jacob Bos
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zijn de zeven eigenschappen toepasbaar in crisistijd? Moet u van koers veranderen? Of kunt u juist beter vasthouden aan de oorspronkelijke koers en wijzigt u andere parameters? Stephen Covey helpt u op weg om het hoofd koel te houden en de door u gewenste resultaten te bereiken in '4 Managementprincipes voor gegarandeerde resultaten'. Dit schreef hij samen met Bob Whitman en Breck England. Het boekje is niet heel vernieuwend, maar wel een handige beknopte toepassing van de belangrijkste zaken uit 'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap'.
    interview
    Algemeen management
    23 juli 2010
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Het belang van merken neemt af. In plaats daarvan komt de reputatie van bedrijven steeds vaker in de schijnwerpers te staan. Om die zo goed mogelijk uit te laten komen, kunnen bedrijven gebruik maken van een nieuw instrument: internal branding. Het is een optelsom van human resources, marketing en communicatie. Gaby Nedeski schreef er samen met Luc van Beers een boek over: Internal branding 2.0.
    interview
    Algemeen management
    18 juli 2010
    Dominique Haijtema
    14-20 minuten leestijd
    Vertrouwen heeft de toekomst, is de stellige overtuiging van trainer Tica Peeman en reputatiedeskundige Mildred Hofkes. Die laatste denkt zelfs dat vertrouwen het geld zal vervangen als belangrijkste ruilmiddel. ‘We gaan naar een tijd waarin wij meer op zoek zijn naar verbinding.’

      Personen

        Trefwoorden