OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 149 van 3.297 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    30 juli 2008
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    In september 2007 richtten Martijn Aslander, Frank Meeuwsen, Taco Oosterkamp en Sanne Roemen de website www.lifehacking.nl op. Nu, nog geen jaar later is hun collectief flink gegroeid, verzorgen ze een wekelijkse lifehacking-tip op ’s lands drukst bezochte nieuwssite Nu.nl, hebben ze een heuse lifehacking-academy opgericht en hebben ze hun digitale levenskunst zelfs toevertrouwd aan zoiets hopeloos ouderwets als papier.
    recensie
    Algemeen management
    29 juli 2008
    John Daamen
    Zijn managers struisvogels? Volgens de auteurs Theo Camps, Janka Stoker en Bert Jurgens kennelijk vaker dan gewenst. Volgens hen worstelen managers en leiders binnen organisaties regelmatig met hun verantwoordelijkheden. Door hiervoor weg te lopen of nog erger, te kiezen voor hun eigen belangen, lopen organisaties een groot risico. In 'Managers zijn struisvogels' gaan de auteurs in op de diverse gebieden, managerial no-go area's (MNGA's) genoemd, waarvoor wordt weggelopen. Ook noemen zij de belangrijkste oorzaken hiervan en zaken waaraan aandacht geschonken dient te worden.
    recensie
    Algemeen management
    24 juli 2008
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Typisch zo'n uitdrukking waar veel Nederlanders fanatiek aanhanger van zijn. Jammer, want wat zou het toch fijn zijn als we in het zakenleven wat meer zakelijkheid en professionaliteit laten zien. Niet meer meegaan in de massa, maar opvallen op een positieve manier. Een manier waarmee we laten zien dat we respect hebben voor de ander en een manier die ons nog meer succes oplevert.
    recensie
    Algemeen management
    24 juli 2008
    Arjan Hovinga
    2-3 minuten leestijd
    'Toen, op bevel van de HEER, spuwde de vis Jona uit op het land.' (Jona 2:11) Zo wordt in de Bijbel degene die gevangen zit in de walvis, er weer uit geworpen. Peter Klomp beschrijft in zijn boek 'Laat de walvis niezen' een hedendaagse strategie om te ontsnappen uit de walvis. Een positief en inspirerend boek.
    interview
    Algemeen management
    23 juli 2008
    Annegreet van Bergen
    9-12 minuten leestijd
    Luidt het onstuitbare economische succes van China een nieuwe periode van protectionisme in? Ja, zegt James Kynge, auteur van China zet de wereld op zijn kop. Hij vreest dat bij westerse kiezers de emoties het gaan winnen van het gezond verstand. Nee, verwacht Antoine van Agtmael, auteur van De nieuwe multinationals. Hij denkt dat politici de kiezers laten inzien dat je met protectionisme geen vooruitgang bewerkstelligt. Een gesprek met Kynge en Van Agtmael over de gevolgen van 25 jaar miraculeuze Chinese groei.
    recensie
    Algemeen management
    21 juli 2008
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Als kennis tegenwoordig de belangrijkste productiefactor van bedrijven is geworden, dan zijn de meeste managers kennismanagers geworden. Deze redenering heb ik niet zelf verzonnen, maar haal ik uit de inleiding van 'Praktijkgericht kennismanagement', een boek geschreven onder redactie van Donald Ropes en Christiaan Stam. Het geeft aan dat de competenties van de moderne manager veel aspecten van kennismanagement bevatten.
    achtergrond
    Algemeen management
    18 juli 2008
    Bertrand Weegenaar
    4-6 minuten leestijd
    Een bekende leugenaar komt naar je toe en zegt: 'Wat ik nu ga zeggen, is de waarheid!' Hoeveel vertrouwen hecht je aan zijn volgende verhaal? Dit schoot door mijn hoofd bij het lezen van de laatste bladzijde van Keen’s pamflet De @-cultuur.
    recensie
    Algemeen management
    18 juli 2008
    Pierre Pieterse
    14-19 minuten leestijd
    Het boek Het is mooi geweest - Het kantoor is geen pretpark van de Duitse communicatiedeskundige Judith Mair is een pleidooi voor herwaardering van klassieke organisatieprincipes, zoals strikte regels, vaste werktijden, elkaar niet tutoyeren en een verbod op het gebruik van mistig jargon verpakt in modewoorden als ‘innovatief’, ‘creatief’ en ander uitbundig communicatief zelfvertoon. Een provocatief geluid uit een periode waarin organisaties een speeltuin moesten worden om de ‘homo ludens’ zich te laten ontplooien.
    recensie
    Algemeen management
    17 juli 2008
    Marjan Grootveld
    2-3 minuten leestijd
    'Hergebruik is het ultieme doel van kennismanagement.' Bijna terloops, op pagina 56 van 'Praktijkgericht Kennismanagement', verschijnt deze belangrijke uitspraak, waar ik volkomen mee instem. En daarmee typeert deze uitspraak dit boek: al valt er te twisten over de volgorde van onderwerpen en over de accenten die Donald Ropes en Christiaan Stam plaatsen, er staat veel waars in en zeker ook veel leerzaams. Het boek wil de hbo- of universitaire managementstudent helpen een eigen visie te ontwikkelen op kennismanagement om kennisproductiviteit te verbeteren: ik denk dat ze hieraan een flinke kluif hebben.
    nieuws
    Algemeen management
    17 juli 2008
    Steven de Jong
    Veertig jaar na het overlijden van Franz Kafka’s vriend en biograaf Max Brod zal tot nog toe geheim gebleven werk openbaar worden.
    achtergrond
    Algemeen management
    16 juli 2008
    Steven de Jong
    2-3 minuten leestijd
    Als het aan Franz Kafka had gelegen, wisten we nu niet wie hij was en wat hem bezielde. Al zijn manuscripten moesten na zijn dood verbrand worden. Zijn vriend Max Brod moest daarvoor zorgen, maar schond deze laatste wens op zo'n grove wijze dat zelfs de nooit verzonden brief aan Kafka's vader nu de halve wereld bereikt heeft.
    interview
    Algemeen management
    16 juli 2008
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Met het HOE-boek voor de coach hebben Joost Crasborn en Ellis Buis een praktisch en breed georiënteerd werk afgeleverd, dat zowel een visie uitdraagt op de positie en het werk van de coach als voorziet in praktische tips. 'Je hebt het als coach niet altijd nodig om tot actie over te gaan om waarde toe te voegen.'
    nieuws
    Algemeen management
    15 juli 2008
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    De 25 grootste beursgenoteerde ondernemingen van Nederland maken weinig werk van hun diversiteitsbeleid. Althans: in hun jaarverslagen of op hun recruitment sites is weinig concrete informatie te vinden. Dat blijkt uit een onderzoek dat het bureau Invictus uitvoerde in opdracht van het jonge vakblad Werf&.
    recensie
    Algemeen management
    14 juli 2008
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Televisieseries als The Office en Jiskefet vonden hun grootste fans onder de kantoorwerkers die zij afzeken. 'Goeiesmorgens' weerklonk de groet van Juffrouw Jannie jarenlang door de Nederlandse kantoortuinen. De paradox dat juist de witteboordenwerkers deze persiflage omarmden, tekent de haat-liefdeverhouding die zij met hun werk hebben.
    interview
    Algemeen management
    10 juli 2008
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Uitgeverij Het Spectrum heeft de twee klassiekers van Frans Krips, 50 manieren om dwars te liggen (1985) en 50 manieren om een klant kwijt te raken (1990), opnieuw uitgebracht. Krips heeft de boeken aangepast aan de moderne tijd, maar hoefde niet veel wijzigingen door te voeren. 'Aan een klassieker moet je niet te veel veranderen', zegt Krips.
    nieuws
    Algemeen management
    8 juli 2008
    Hans van der Klis
    5-6 minuten leestijd
    Het is hommeles bij krantenconcern Wegener. Een reorganisatie met als doel het rendement op te voeren tot twintig procent is als gevolg van de grote actiebereidheid onder journalisten en andere werknemers in de ijskast gezet. De uitgever van regionale kranten lijkt zich al net zo slecht te willen voegen naar zijn Britse meerderheidsaandeelhouder als PCM.
    achtergrond
    Algemeen management
    4 juli 2008
    Steven de Jong
    5-6 minuten leestijd
    Kin omhoog, blik op oneindig, wit achtergrondlicht. Op zijn website oogt Barack Obama als een Messias, een verlosser, en - in politiekere termen - een Leider met Visie. "I'm asking you to believe", vraagt hij de bezoeker. In wat dan? "Real change!"
    recensie
    Algemeen management
    4 juli 2008
    Pierre Pieterse
    8-11 minuten leestijd
    In 2004 verscheen het boek Intensieve menshouderij van Jaap Peters. Een boek dat van meet af aan net zulke enthousiaste aanhangers had als even felle tegenstanders. Alleen dat al is een reden om te kunnen spreken van een ‘Hollandse Klassieker’, zelden was er sprake van zo weinig polderen achter de dijken. Belangrijker is natuurlijk de inhoud: waar bij verschijnen nog met enig recht kon worden geschamperd dat Peters wel erg chargeerde, daar blijkt nu, vier jaar later, dat er eerder sprake is geweest van een zeer vooruitziende blik. Tijd dus voor een korte terugblik!
    recensie
    Algemeen management
    2 juli 2008
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Dit soort zinnen, daar houden we van: ‘Een aardappel in de grond stoppen is heel makkelijk, want jij bent niet zelf die aardappel.’ Maar wat bedoelt Michiel Arens er in godsnaam mee? In zijn boek Rules are fun! Structuur brengt vrijheid legt hij het uit.
    recensie
    Algemeen management
    1 juli 2008
    Carla Verwijs
    De recensie van 'Eat that frog', het boek van Brian Tracy, ligt al veel te lang op afronding te wachten. Ik pak het boekje op, lees het door, blader nog eens in het boek en ga weer iets anders doen. Iets dat makkelijker is, maar wat minder voldoening geeft dan de afronding van deze recensie. Dit is nou net waar 'Eat that frog' om draait: we moeten ons uitstelgedrag aanpassen en die taken waar we zo tegenop zien meteen aanpakken.

      Personen

        Trefwoorden