OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 106 van 11.927 resultaten
recensie
Algemeen management
29 april 2021
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
We leven in een VUCA-wereld. Dan kun je als een konijn verstijfd in de koplampen van een aanstormende auto kijken, je overweldigd voelen. Je kunt ook aan de slag, jezelf en je organisatie beoordelen op je aanpassingsvermogen en dit groter maken, stap voor stap.
recensie
Algemeen management
29 april 2021
Bert Peene
3-4 minuten leestijd
Alle aandacht voor effectief leiderschap ten spijt, wil het nog maar niet vlotten met het creëren van eigenaarschap in organisaties. Niet meer dan 12 procent van de Nederlandse werknemers blijkt ‘engaged’, 13 procent is zelfs ‘actively disengaged’, en de rest bungelt daar tussenin. Toegegeven: de cijfers, afkomstig van het Amerikaanse onderzoeks- en adviesbureau Gallup, zijn inmiddels een kleine vijf jaar oud, maar in de praktijk blijkt de situatie nog niet echt te zijn verbeterd. Eigenaarschap is nog steeds ‘een dingetje’.
recensie
Verandermanagement
28 april 2021
Rudy Kor
5-7 minuten leestijd
In zijn tiende boek zet Menno Lanting de volgende stap in zijn zoektocht naar wat digitalisering betekent voor organisaties. Hij begon zijn queeste alweer tien jaar geleden met het boek Connect! In zijn nieuwste boek is de digitale transformatie het centrale thema.
recensie
Psychologie
28 april 2021
Freija van Duijne
3-5 minuten leestijd
In Can We Be Happier? kijkt Richard Layard terug op alle kennis en inzichten over wat bijdraagt aan een gelukkige samenleving en wijst hij op kansen om ons geluk te vergroten.
recensie
Leiderschap
26 april 2021
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Met het uitbreken van COVID-19 begin 2020 is het debat over de maatschappelijke waarden van organisaties, bedrijven en beroepsgroepen in een stroomversnelling geraakt. Organisaties worden steeds kritischer door hun omgeving gevolgd.
recensie
Algemeen management
22 april 2021
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
Hoe kun je succesvol leidinggeven aan technische experts (of Paradijsvogels zoals de schrijver Eric Kuisch ze in zijn boek noemt)? Dit is een heel speciale tak van sport.
recensie
Coaching en trainen
21 april 2021
Renée Braken-Krol
2-3 minuten leestijd
‘Embodied Learning', een woord dat ik op steeds meer plaatsen lees en tegenkom. Wat is dit nu precies? En hoe kun je stevig staan leren in een boek? Hoe vertrouw je in intense situaties op je lichaam? Wat betekent dit?
recensie
Leiderschap
21 april 2021
Marianne Eussen
3-4 minuten leestijd
De druk op leiderschapsteams in de top van organisaties neemt alleen maar toe. Steeds vaker wordt daarbij coaching ingezet. Niet alleen individueel, maar ook op het functioneren van het team als geheel. In Executive Teamcoaching in de praktijk geven Yvonne Burger en Mieke Reidinga een inkijkje in dit boeiende vak.
recensie
Verandermanagement
20 april 2021
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Bedrijven die met een digitale transformatie beginnen zien een goede start, de winst neemt toe. Maar al snel vlakt dit af, en ondanks voortdurende investeringen blijven de resultaten gelijk. Ze zitten vast in een moeras en de transformatie kost meer dan het oplevert. Wat nu? Dit is het uitgangspunt van Menno Lanting's tiende boek: Uit het transformatiemoeras.
recensie
Coaching en trainen
20 april 2021
Jasmijn Mioch
1-2 minuten leestijd
Waar ga jij van stralen? Talent is dat waar mensen van nature goed in zijn en energie van krijgen. Talent is ook hetgeen waarmee coaches mensen kunnen helpen om de juiste keuzes te maken.
recensie
Algemeen management
19 april 2021
Bert Peene
5-7 minuten leestijd
Een team is nog geen team omdat er van ‘teams’ sprake is. Dat is een van de vele waarschuwingen die Karin Derksen geeft in haar boek Goed teamwerk. Dat werken in teams een belangrijke toegevoegde waarde kan hebben, lijdt geen twijfel, maar voor echt of goed teamwerk is meer nodig. Meer dan de praktijk rechtvaardigt, meer ook dan wat de literatuur ons leert.
recensie
Algemeen management
19 april 2021
Martin van Staveren
3-4 minuten leestijd
Hoe gaan topbestuurders met risico's om als het er écht om gaat? Vallen ze dan terug op procedures en protocollen, of speelt de menselijke factor dan een hoofdrol? Dit type vragen stelde organisatieadviseur Wimjan Bos aan tien bekende en minder bekende topbestuurders.
recensie
Marketing
19 april 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Vaarwel marketeer, welkom human activator, prijkt op de cover van Act human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut en Jan Callebaut. Een boek dat het einde van mijn vak aankondigt? Het moet niet gekker worden!
recensie
Marketing
16 april 2021
Henk Jan Kamsteeg
2-3 minuten leestijd
Met meer dan een miljoen Nederlandse ZZP'ers, roepen talloze ondernemers op social media om het hardst om gezien en gehoord te worden. Maar wat maakt jouw stem nu uniek? Waarom zou ik naar jou luisteren? Je iets van mijn kostbare tijd geven? In MERK IK toolkit helpt Alexandra Calmero ondernemers hun unieke stem te ontdekken. Of in andere woorden: jouw personal brand.
recensie
Internet en social media
16 april 2021
Carla Verwijs
1-2 minuten leestijd
Technologie is alomtegenwoordig in ons leven, of we het willen of niet. Ontwikkelingen gaan maar door, wie weet hebben we straks allemaal een slimme koelkast in huis die onze voorraad bijhoudt.
recensie
Advisering
15 april 2021
Rick Lindeman
3-5 minuten leestijd
Net op het moment dat ik dacht dat ik het grote Fröbelboek door had, verraste het me weer. Ik had al ruim 150 pagina's vol werkvormen, modellen, spellen en chatgesprekken achter de rug. Toen stond ineens de pagina op zijn kop. Er was nog een hele weg door het boek af te leggen. Als je vanaf de achterkant begon.
recensie
Mens en maatschappij
15 april 2021
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
Klimaatverandering is een enorm groot thema. Wat kunnen wij, ieder van ons, nu precies doen om minder broeikasgassen uit te stoten? Klimaatadviseur Joop Hazenberg wilde inzichtelijk maken met welke acties we de opwarming van de aarde kunnen stoppen.
recensie
Marketing
14 april 2021
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Marion Debruyne en Koen Tackx schrijven in Customer innovation over productinnovatie, klantgerichte innovatie, operationele innovatie en marktinnovatie, op basis van de criteria technologie en klantgerichtheid. De auteurs geven je in hun boek een gevoel dat je wordt betrokken bij het ontwikkelen van het model en dat je echt aan de slag bent.
recensie
Mens en maatschappij
14 april 2021
Freija van Duijne
3-4 minuten leestijd
Dit zijn de jaren dat het écht moet gaan gebeuren. Als we nu grote ontwikkelingen doorzetten en koersen op een zero-emissie-economie, dan kunnen we de klimaatverandering nog enigszins afremmen. Het is een immens grote opgave.
recensie
Organisatiekunde
13 april 2021
Hans Hoek
4-6 minuten leestijd
Yvonne Burger en Carla van der Weerdt-Norder schreven het boek Reflecteren voor commissarissen en toezichthouders, Praktische Handreiking voor een goed gesprek.