OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 121 van 11.927 resultaten
recensie
23 oktober 2020
Marjan Maandag
‘Eind 1942 zijn de negentienjarigen aan de beurt. Tewerkstelling in nazi-Duitsland voor 300.000 werkende jongeren.' Met deze woorden begint A.F. van Ravesteijn zijn boek Ik was erbij, waarin hij verslag doet van zijn ervaringen in Duitsland van november 1942 tot aan de bevrijding. En hoe.
recensie
recensie
Persoonlijke effectiviteit
23 oktober 2020
Antoine Drijdijk
4-5 minuten leestijd
Werkdruk is de laatste jaren een veelbesproken onderwerp. Ondanks het groeiende bewustzijn rond dit onderwerp blijven termen als stress, drukte, werkdruk en burn-out containerbegrippen die geregeld door elkaar worden gebruikt.
recensie
Mens en maatschappij
23 oktober 2020
Henk Jan Kamsteeg
5-7 minuten leestijd
Mark Rutte is nu tien jaar onze minister-president. Maar wie is hij nu eigenlijk? En wat kunnen we van hem leren op het gebied van leiderschap? Nieuwsgierig dook ik het boek in dat journaliste Petra de Koning over hem schreef: Mark Rutte.
recensie
Strategisch management
22 oktober 2020
Louis Thorig
6-8 minuten leestijd
De strategie van de Kreeft van Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout is een origineel boek over echt vernieuwen. Niet een thema waarover de laatste jaren weinig is geschreven.
recensie
Verandermanagement
22 oktober 2020
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
De timing van de publicatie van het boek Voorbij Het Nieuwe Werken is goed. We zijn bijna allemaal thuis aan het werk. Het is misschien niet vrijwillig, en voor velen onder ons een grote aanpassing...
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 oktober 2020
Elmas Duduk
3-5 minuten leestijd
In 12 hoofdstukken probeert Tiggelaar de lezer mee te nemen in inzichten en werkvormen die moeten resulteren in blijvende gedragsveranderingen in ons leven. Het zoveelste boek dat ons nu wél zou helpen om ons leven te beteren en het beste uit onszelf te halen. Met gezonde scepsis sla ik het boek open, waarom zou dit boek het verschil wel kunnen maken?
recensie
Psychologie
21 oktober 2020
Christel Deckers
1-2 minuten leestijd
Met heel veel respect en emotie heb ik dit boek gelezen van de 93-jarige auteur Edith Eger. Edith is een van de weinige Holocaustoverlevenden die nog in leven zijn.
recensie
Marketing
21 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland is een heel mooi uitgevoerd boek over Design Thinking in combinatie met de Customer Journey.
recensie
Strategisch management
21 oktober 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Een paar maanden geleden had ik een aantal directeuren van Greenchoice op bezoek. Ze gingen op zogenaamde klantsafari. Nu moet je je niet een voorstelling maken als de Beekse Bergen, met ondergetekende in de rol van groot wild. De mensen van Greenchoice wilden een businessidee testen. Ik was volgens hun data een potentiële klant.
recensie
Algemeen management
20 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Wil je meer weten over NIEUW LEIDERSCHAP maar weet je niet waar te beginnen? Zoek je inspiratie voor de volgende stap als leidinggevende? Heb je niet veel tijd om zelf op zoek te gaan? Lees dan Bespaar 300 mensuren! Een handzame gids van Koos Groenewoud & Emmy Soplantila op weg naar dienend en deinend leiderschap.
recensie
Algemeen management
20 oktober 2020
Jaap Peters
3-4 minuten leestijd
Voorbij de managementmaatschappij van Marjolein Quené is een ‘mindblower' om maar met de deur in huis te vallen. Hans Achterhuis noemt het op de achterflap ‘een pijnlijk feest' van herkenning.
recensie
Personeelsmanagement
20 oktober 2020
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Leidinggevenden kunnen veel leren van dieren, en zeker van wolven, vindt Irene van Eijk. Wolven krijgen tenslotte geen burn-outs, zoals de titel van haar boek luidt. Hoe kun je de talenten van je medewerkers zo inzetten dat ze, net als wolven in een roedel, het best tot hun recht komen?
recensie
Strategisch management
19 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
We klagen maar al te vaak over bureaucratische regeltjes, oeverloze vergaderingen en projecten die maar doormodderen. Dingen die niets opleveren en wel veel energie en geld kosten. We moeten leren stoppen en het ‘dode paard feestelijk begraven'. Hoe? Dat lees je in het boek STOP.
recensie
Communicatie en media
19 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Meesterframer van Sarah Gagestein en Jolijn Mes is een heel boeiend boek over taalgebruik en hoe je daarmee een onderwerp zo kunt ‘framen' dat je overtuigend(er) overkomt.
recensie
Marketing
19 oktober 2020
Latoya de Randamie
2-3 minuten leestijd
Het crosmediale, webmarketingboek HandboekOnlineMarketing deel 7 is geschreven door Patrick Petersen. HOM 7 bevat, zoals de ondertitel zegt: praktische lessen om een expert te worden in het opzetten van online marketingstrategieën.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Bedrijven die de klant centraal stellen slaan de plank mis. Door hun focus op de consument dreigen merken terrein te verliezen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen aanspreken. Je kunt als merk pas echt overtuigen als je trouw blijft aan je eigen authentieke zelf. You Do You geeft je een aantal handvatten om een onweerstaanbaar merk te worden door uit te gaan van de behoefte van de mens
recensie
Personeelsmanagement
16 oktober 2020
Sjia Cornelissen
2-3 minuten leestijd
Stephan Obdeijn pretendeert uitdrukkelijk geen wetenschappelijke verhandeling te leveren met zijn boek Investeer als een kip met kop! - Zes trends met impact op werk, performance, leren en ontwikkelen. Het is een leesbaar en toegankelijk boek.
recensie
Advisering
16 oktober 2020
Elly Stroo Cloeck
Als adviseur binnen een organisatie heb je een bijzondere positie, zo stelt het boek Advieskunst van Noëlle van der Hagen en Machiel Willemsen. Je kent het bedrijf beter dan een externe consultant, maar daardoor is het juist lastig je te positioneren als een onafhankelijke deskundige.
recensie
Marketing
16 oktober 2020
Thomas Cech
2-3 minuten leestijd
Remko Amesz zet in Superklantvriendelijk middels een praktisch stappenplan uiteen hoe een organisatie zich kan ontwikkelen tot een super klantvriendelijke organisatie. Iedere organisatie kan hiermee direct aan de slag, veelal zonder investeringen te doen.