OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 139 van 11.929 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
17 april 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Verkopen blijft voor veel ondernemers toch een dingetje, want hoe kom je bij een goede lead aan tafel? En nog belangrijker: hoe win je het uiteindelijk van je concurrenten? Michael van Wier neemt je in zijn boek Hardcore Hunter mee in de wereld van verkoop.
recensie
Psychologie
17 april 2020
Jan Hoogstra
1-2 minuten leestijd
Doktoren staan vaak niet bekend om hun sociale vaardigheden. Daarnaast is bekend dat doktoren vaak een burn out krijgen doordat het werk zowel emotioneel als fysiek zwaar is.
recensie
Organisatiekunde
16 april 2020
Eelco Sneep
2-3 minuten leestijd
Filosofie binnen een organisatie omgeving, dat lijkt geen logische combinatie. Toch kunnen organisaties veel profijt hebben van een filosofische manier van denken. Ben Kuiken laat zien dat filosofie een belangrijke rol kan spelen in het doorbreken van ons beperkte perspectief op complexe organisatievraagstukken. In een praktisch en vlot geschreven boek legt hij uit hoe.
recensie
Communicatie en media
16 april 2020
Anke Tijtsma
2-3 minuten leestijd
Welke vraag kan jij stellen om bij te dragen aan een goed gesprek? Auteur Elke Wiss gidst je - met behulp van Socrates en sneakers - zodat jij beter wordt in goede vragen stellen.
recensie
Communicatie en media
15 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
2-3 minuten leestijd
Eerder deed ik al wat stuntelige pogingen vlogs te maken. Maar eerlijk gezegd, weet ik niet of het helemaal mijn ding is. Ben toch iets vlotter met een pen (lees: laptop) of gewoon als spreker, dan wanneer ik met een iPhone op selfiestand een praatje moet houden.
recensie
Marketing
15 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Seth Godin schrijft sneller dan menigeen leest. En dit zonder dat hij begint te vervelen. Ook zijn Dit is nu marketing is een boek dat door iedere marketeer en communicatiemedewerker gelezen moet worden. Al is het - voor iedereen die al zijn andere boeken wel lazen - alleen al voor de kracht van herhaling.
recensie
Ondernemen
15 april 2020
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
Het platform van de Correspondent wil fake news tegengaan. Als maatschappij zijn we te gefocust op het laatste nieuws, waarin uitzonderingen en negatieve ontwikkelingen de hoofdrol spelen.
recensie
Organisatiekunde
14 april 2020
Sjors Meekels
4-6 minuten leestijd
Wat is Agile transformeren en hoe pak ik dit binnen mijn organisatie aan? Met deze vragen zijn de vier auteurs Bas van Lieshout, Hendrik-Jan van der Waal, Astrid Karsten en Rini van Sollingen aan de slag gegaan. Niet zonder resultaat.
recensie
Algemeen management
14 april 2020
Niels van Gorp
2-3 minuten leestijd
Energizing! Wat een toffe uitgave is dit. De energie spat van de pagina's af en dat werkt aanstekelijk. Visueel samenwerken van Ole Qvist en Loa Baastrup is een erg aantrekkelijk vormgegeven boek.
recensie
Financieel management
14 april 2020
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Financieel professionals worden vaak geacht advies te geven. Of regels te toetsen. Hoe vaak staan we hierbij niet voor een dilemma? Het is vaak kiezen uit het minst slechte alternatief. Het boek Ethiek voor financieel professionals kan hierbij behulpzaam zijn.
recensie
Verandermanagement
13 april 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Regeren is vooruitzien. Die eeuwenoude wijsheid is actueler dan ooit in een wereld die sneller dan ooit verandert en te maken heeft met een wereldwijde Coronacrisis. Voor bedrijven is het van levensbelang om nu met die onzekere toekomst bezig te zijn.
recensie
Algemeen management
13 april 2020
Christel Deckers
2-3 minuten leestijd
In tijden van crisis komt het erop aan, dan moet je er staan als bestuurder en ook als toezichthouder. Hoe pak je dan je rol? Maatschappelijk verantwoord besturen van Carolien de Monchy geeft antwoorden op die vraag.
recensie
Marketing
13 april 2020
Peter Streefkerk
5-8 minuten leestijd
Als je De power van een contentplatform van auteur Cor Hospes leest, is het net alsof hij je persoonlijk toespreekt. Zoals in één van zijn video's of bij één van zijn vele spreekbeurten, spatten de energie en de passie er vanaf.
recensie
Reclame en verkoop
11 april 2020
Rudy Kor
7-9 minuten leestijd
Eind maart 2020 heeft Amazon een Nederlandse site gelanceerd. Klanten konden al een tijd bij ze kopen via Duitsland en natuurlijk al jaren via de Amerikaanse site. Maar nu zijn ze er echt. Alleen dat is al reden om Bezonomics van Dumaine te lezen.
recensie
Algemeen management
10 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Alleen royale organisaties krijgen loyale klanten. In De kracht van hospitality leggen de auteurs terecht nadruk op zowel de rol van het leiderschap als de medewerkers. Klanten glimlachen niet, als we dit zelf allemaal ook niet doen.
recensie
Verandermanagement
10 april 2020
Jan Hoogstra
2-3 minuten leestijd
Veranderen lijkt inmiddels core business te worden van de NS. Na Wij is belangrijker dan why van afgelopen jaar is er nu Veranderprogramma's die werken. Hierin beschrijft Hugo Mans zijn ervaringen met veranderprogramma's bij de NS.
recensie
Verandermanagement
10 april 2020
Renée Braken-Krol
2-3 minuten leestijd
Waar hoor je om je heen niet over design thinking? Inleven in de klant? Andersom denken? Doorvragen? Geen standaard oplossingen? Maar wat is dit nu echt? Wat houdt het in? En vooral hoe maak je je dit eigen?
recensie
Leiderschap
9 april 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Een klein boekje met veel inhoud. De moderne schaapherder van Albaraa H. Taibah biedt eindeloos veel stof tot nadenken voor leidinggevenden. Waar het om draait? Oprecht contact met je schaap... Je medewerker dus.
recensie
Algemeen management
9 april 2020
Elly Stroo Cloeck
5-8 minuten leestijd
Dit boek is een prima handboek voor de communitymanager die start met een nieuwe community. Nu ben ik geen communitymanager, en tóch vond ik het managementboek Organiseren van communities superinteressant.
recensie
Mens en maatschappij
9 april 2020
Freija van Duijne
2-3 minuten leestijd
Herman Wijffels is niet alleen een bankier, politicus en bestuurder met een lange staat van dienst. Hij is vooral ook een man met een visie en een boodschap. De gulden snede is de weerslag van de gesprekken die Wilma de Rek, chef boeken van de Volkskrant met Herman Wijffels heeft gevoerd.