Neem het vuur mee
Paperback NL 2025 1e druk 9789028453951Samenvatting
'Een gigantische prestatie [...] Deze wervelende roman is de beste die Slimani tot nu toe heeft geschreven.' de Volkskrant
'Een waarachtig, innemend verhaal over Slimani’s eigen spreidstand tussen het land dat ze achterliet en het land waarvoor ze koos.' Boek van de week HUMO
Neem het vuur mee vertelt het verhaal van Mia, kleindochter van Mathilde en dochter van Aïcha. Mia is een succesvolle schrijfster in Parijs, maar worstelt na een coronabesmetting met brain fog, wat haar herinneringen en werk beïnvloedt. Op advies van haar neuroloog reist ze naar Marokko om haar familiegeschiedenis te verkennen. In Meknès bezoekt ze het familiebedrijf, maar ze voelt zich meer een buitenstaander dan thuis. Terwijl ze nadenkt over haar vader Mehdi, die zweeg over zijn verleden maar haar boeken gaf om hem te begrijpen, vraagt Mia zich af wie ze is zonder de herinneringen aan haar voorouders.
Gebaseerd op Slimani’s eigen familieverhaal is dit het wervelende slotdeel van de trilogie Het land van de anderen.
'Prachtige familiekroniek van Ferrante-achtige allure.' VPRO
'Leïla Slimani sluit haar veelomvattende trilogie grandioos af.' Le Monde
'Het beste boek van Slimani tot nu toe. [...] Veelomvattend, dromerig, melancholiek maar ook vol energie.' Les Inrockuptibles
'Niet zomaar een schrijfster maar een fenomeen.' NRC
'Een krachtige familiesaga.' Le Parisien
Neem het vuur mee is het derde en meest persoonlijke deel van Slimani's trilogie Het land van de anderen. Lees ook Mathilde en Kijk ons dansen.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan